DRŽAVNO TEKMOVANJE IZ MATEMATIKE ZA VEGOVA PRIZNANJA

Na državnem tekmovanju iz matematike, ki je potekalo v soboto, 23. 4. 2022, so tekmovalci naše šole s svojim znanjem zopet navdušili, saj so osvojili kar 3 zlata in 5 srebrnih Vegovih priznanj.

Zlato Vegovo priznanje so osvojili:

  1. LEJA ŽELEZNIK, 6. b
  2. ANA GRADIŠEK, 7. c
  3. MARTIN HUMAR, 9. b

Srebrno Vegovo priznanje so osvojili:

  1. DAVID KOKALJ, 7. c
  2. MATEJ SAJEVIC, 8. b
  3. LENART GOLOB, 8. c
  4. LUCIJA VEHOVEC, 8. b
  5. IVONA LEDERER, 8. c

 

Vsem tekmovalcem čestitamo in jim želimo še naprej veliko uspeha pri reševanju matematičnih problemov.

Mentorici Nataša Uršič in Sergeja Kulovec

Obvestilo – dnevi NPZ (4., 6. in 10. maj)

Učenci 6. in 9. razreda boste v prihodnjih dneh (4., 6. in 10. maja) pisali NPZ. S seboj te dni prinesite ustrezna pisala in dovoljene pripomočke. V šolo pridite ob 7.20, se preobujte v copate in počakajte pred učilnicami po naslednjem razporedu:

    • 6. a: U18,
    • 6. b: U16,
    • 6. c: U17,
    • 6. č: U23,
    • 9. a: U14,
    • 9. b: U25.

Po zaključku pisanja NPZ bo pouk po urniku od 2. šolske ure (od 9.10) dalje.

Učenci 7. in 8. razreda boste te dni (4., 6. in 10. maja) v šolo prišli ob 9.00, pouk v prostorih šole boste imeli od 2. šolske ure (od 9.10) dalje. Za preduro in 1. uro vam bodo učitelji dali navodilo za delo v spletno učilnico vsakič en dan pred datumi NPZ-jev.

Učenci 1. do 5. razreda imate te dni (4., 6. in 10. maja) pouk po urniku kot običajno.

Ker imajo posamezni učenci podaljšan čas pisanja NPZ, bodimo vsi uvidevni in poskrbimo za kar največji mir in tišino na šoli do 9.45. Hvala!

Dan Zemlje

V petek smo tudi na naši šoli obeležili svetovni dan Zemlje. Osmošolci in devetošolci so sodelovali v različnih delavnicah, vezanih na okolje.

Učenci, ki obiskujejo izbirni predmet Okoljska vzgoja 2, so izvedli glasbeno oz. video delavnico na temo pretiranega izkoriščanja naravnih virov. Učiteljice Segreja Kulovec, Ana Lasič in Mojca Janžekovič so imele delavnico o porabi pitne vode, vplivu pretirane potrošnje na pitno vodo in izginjanju tropskega deževnega gozda. Poskrbeli smo tudi za gibanje – odšli smo do podjetja KPK, kjer so nam predstavili njihovo delovanje ter izvedli nekaj zanimivih eksperimentov.

Devetošolci so medse sprejeli dekleta iz nevladne organizacije Humanitas. Skupaj so ugotavljali, koliko je pridelovalne zemlje na našem planetu ter izvedeli, kako pretirano izkoriščanje naravnih virov vpliva na posamezne prebivalce sveta.

Devetošolci so z učiteljico Marjeto Orehek iz banane izolirali molekulo DNK, ki je nosilka genetske informacije v vseh živih organizmih.
Spodbuda za delo je bila radovednost, kako DNK izgleda, kako se jo izloči iz celic in eksperimentiranje ter aktivno sodelovanje učencev v dejavnosti.
Pri učiteljici Lijani Kočar pa so računali porabo vode, ki se porabi pri izdelavi izdelkov.

Ugotovili smo, da naš planet pretirano izkoriščamo, da se kvaliteta okolja drastično spreminja in da posameznik lahko s pravim življenjskim slogom vpliva na zmanjšanje porabe naravnih virov.

Vodji naravoslovnega dne:

Mojca Janžekovič in Ana Lasič

Mednarodni dan gozdov v OPB 3. a

Mednarodni dan gozdov smo tretješolci izkoristili za raziskovanje. Pred odhodom smo si v učilnici najprej ogledali film Deček in gozd ter se pogovorili o tem, kako se tam primerno obnašamo.
Tam nas je čakalo kup dogodivščin:
– z vrvico smo merili obseg dreves in poskusili poiskati najdebelejše drevo,
– z lupo smo opazovali gozdna tla, cvetlice, debla in živali,
– opazovali smo znanilce pomladi in jih poskušali čim bolj natančno narisati,
– igrali smo se gozdne slepe miši – sošolci so nas miže odpeljali do drevesa v gozdu, mi smo ga čim bolj natančno potipali, nato pa smo isto drevo poskusili poiskati še z odprtimi očmi.
Res je bilo zabavno!
Besedilo in fotografije: Maja Novak in Barbara Štefula

Conflict Management, Emotional Inteligence and Bullying Prevention

V aprilu sta se učitelja Iztok Škof in Andreja Žavbi Kren udeležila seminarja z naslovom Conflict Management, Emotional Inteligence and Bullying Prevention oz. Obvladovanje konfliktov, čustvena inteligenca in preprečevanje ustrahovanja.

Cilj seminarja je bil predstaviti učiteljem, kako lahko slabi odnosi v razredu ustvarijo neugodno/stresno šolsko okolje.

Učitelja sta spoznala uporabnost poznavanja različnih vrst konfliktov. S prikazom praktičnih dejavnosti, ki jih je mogoče takoj uporabiti v razredu, učitelji povečajo lastno sposobnost modeliranja in spodbujajo aktivno poslušanje, empatijo in čustveno inteligenco. Spoznala sta nekaj aplikacij, ki so učitelju v pomoč pri delu: Pear Deck, Near Pod, Digital books, Ed puzzle, ClassDojo ipd.

Zavedanje čustvenih potreb je osnovna vrlina dobrega učitelja. Učitelj mora namreč zelo dobro poznati odnose v razredu, da lahko ustvarja pozitivno klimo, ki pripomore, da ima učitelj celosten vpogled v razredno skupnost. Tako lažje premaguje komunikacijske ovire in ureja odnose, ki se vsakodnevno pojavljajo v  razredu.

Ogled baletne predstave Biserni zaliv v Domu kulture Kamnik

Učenke in učenci od 1. do 5. razreda že odštevamo do prvomajskih počitnic, ko se bomo odpravili na raziskovanje bližnjih in daljnih krajev. Kot uvod v bližajoče dogodivščine in v duhu pravkar obeleženega svetovnega dneva Zemlje smo danes, 25. 4., preko čudovite baletne predstave odpotovali v Biserni zaliv, v katerem so nam (ob)morske živali pokazale, kako zelo škodljiva za okolje je lahko plastika.
Plesalke in plesalci Baletne šole Ana so nas tako pred začetkom tople sezone, ko veliko časa preživimo v naravi, prepričali, da plastiki rečemo NE.
Morda pa v čistem okolju tako tudi mi poiščemo svoj biser – in to že v prihodnjih prostih dneh, kdo ve … 🙂

Mladi poročali o onesnaževanju voda Velike planine

Mladi poročevalci za okolje je projekt Ekošole, ki mlade spodbuja k raziskovanju svojega okolja, prepoznavanju okoljskih problemov, razmišljanju o njihovih vzrokih, posledicah in rešitvah ter obveščanju okolice o okoljski problematiki.

V sklopu projekta smo v marcu razpisali šolski nagradni natečaj za učence od 7. do 9. razreda. Odzvali so se Neža Soldo, Živa Trobevšek, Brina Bara Leban in Matic Povše iz 9. b s prispevkom Onesnaževanje voda Velike planine (glej spodaj).  

Onesnaževanje voda Velike planine

V okviru izbirnega predmeta okoljska vzgoja smo devetošolci kamniške Osnovne šole Toma Brejca 10. 4. 2022 na Veliki planini in ob njenem vznožju analizirali kakovost vode v nekaterih kalih in izvirih. Predpostavili smo, da vode Velike planine onesnažujejo turisti in krave, saj so nas o tem podučili strokovnjaki, ki smo jih pred odhodom na teren povabili v šolo. Obiskali so nas geograf Borut Peršolja, stripar Ivan Mitrevski (prebrali smo njegovo ekokriminalko Volkulja Bela in čarobni gozd) in jamar Rajko Slapnik. Vsak nas je na svoj način opozoril na negativne učinke turizma in pašne živinoreje na podzemne vode Velike planine, ki so izredno pomembne za oskrbo kamniških občanov s pitno vodo.

V vzorčeni vodi smo preverjali vrednosti amonija, nitrita, nitrata in fosfata, ki so pokazatelji onesnaženosti voda s fekalijami in pralnimi sredstvi, vendar nismo dobili dovolj dokazov za potrditev naše predpostavke. Škodljivih snovi je bilo v vodi namreč le za vzorec. Takšen rezultat smo pričakovali, saj v aprilu na Veliki planini ni krav, turistov pa je malo.

Upamo, da se kakovost voda ne poslabša do septembra, ko bomo s ponovnimi analizami preverili vpliv poletne turistične in pašne sezone na kakovost voda Velike planine.

Menimo, da bi vode Velike planine lahko ohranili čiste, če bi zmanjšali število krav, ki se pasejo na planoti in če bi imele vse koče in planinski domovi malo biološko čistilno napravo za čiščenje odpadnih voda.

Neža, Živa, Brina Bara in Matic iz 9. b

Sodelujočim učencem se zahvaljujemo za sodelovanje v natečaju. Njihov trud bomo nagradili, prispevek pa poslali na državno raven natečaja.

Iskrene čestitke!

Mentorica Sebina Duraković

REZULTATI DRŽAVNEGA TEKMOVANJA MATEMČEK

Na državnem tekmovanju Matemček, ki je potekalo v četrtek, 31. 3. 2022, je tekmovalo tudi 34 učenk in učencev naše šole.

Naši tekmovalci so s svojim znanjem zopet navdušili, saj so osvojili kar 8 zlatih in 9 srebrnih priznanj. Uspeh je res izjemen, saj je bilo v posameznem razredu podeljenih le 18 do 20 zlatih priznanj.

Zlato priznanje so osvojili:

1. IVONA LEDERER, 8. c
2. ŠPELA MIHELČIČ, 9. b
3. LEJA ŽELEZNIK, 6. b
4. LENART GOLOB, 8. c
5. JANJA PONDELEK, 7. a
6. ŽIVA VRBEC, 5. c
7. SAMO VRBEC, 7. č
8. DOMEN DOLINAR, 8. a

Srebrno priznanje so osvojili:

1. HANA PINOSA, 9. a
2. MATEVŽ KUHAR, 7. č
3. ANA GRADIŠEK, 7. c
4. LUCIJA VEHOVEC, 8. b
5. MATEJ SAJEVIC, 8. b
6. DAVID KOKALJ, 7. c
7. URBAN KLEMENC, 4. c
8. UROŠ POPOVIĆ, 2. c
9. AJDA PEKLAR ŽIBERT, 1. č

Vsem tekmovalcem čestitamo in jim želimo še naprej veliko veselja pri reševanju matematičnih problemov.

Mentorji Nataša Uršič, Mateja Pučnik Belavič, Franci Mestek, Tjaša Spruk, Nina Bevc

Dostopnost