Dan Zemlje

V petek smo tudi na naši šoli obeležili svetovni dan Zemlje. Osmošolci in devetošolci so sodelovali v različnih delavnicah, vezanih na okolje.

Učenci, ki obiskujejo izbirni predmet Okoljska vzgoja 2, so izvedli glasbeno oz. video delavnico na temo pretiranega izkoriščanja naravnih virov. Učiteljice Segreja Kulovec, Ana Lasič in Mojca Janžekovič so imele delavnico o porabi pitne vode, vplivu pretirane potrošnje na pitno vodo in izginjanju tropskega deževnega gozda. Poskrbeli smo tudi za gibanje – odšli smo do podjetja KPK, kjer so nam predstavili njihovo delovanje ter izvedli nekaj zanimivih eksperimentov.

Devetošolci so medse sprejeli dekleta iz nevladne organizacije Humanitas. Skupaj so ugotavljali, koliko je pridelovalne zemlje na našem planetu ter izvedeli, kako pretirano izkoriščanje naravnih virov vpliva na posamezne prebivalce sveta.

Devetošolci so z učiteljico Marjeto Orehek iz banane izolirali molekulo DNK, ki je nosilka genetske informacije v vseh živih organizmih.
Spodbuda za delo je bila radovednost, kako DNK izgleda, kako se jo izloči iz celic in eksperimentiranje ter aktivno sodelovanje učencev v dejavnosti.
Pri učiteljici Lijani Kočar pa so računali porabo vode, ki se porabi pri izdelavi izdelkov.

Ugotovili smo, da naš planet pretirano izkoriščamo, da se kvaliteta okolja drastično spreminja in da posameznik lahko s pravim življenjskim slogom vpliva na zmanjšanje porabe naravnih virov.

Vodji naravoslovnega dne:

Mojca Janžekovič in Ana Lasič

Mednarodni dan gozdov v OPB 3. a

Mednarodni dan gozdov smo tretješolci izkoristili za raziskovanje. Pred odhodom smo si v učilnici najprej ogledali film Deček in gozd ter se pogovorili o tem, kako se tam primerno obnašamo.
Tam nas je čakalo kup dogodivščin:
– z vrvico smo merili obseg dreves in poskusili poiskati najdebelejše drevo,
– z lupo smo opazovali gozdna tla, cvetlice, debla in živali,
– opazovali smo znanilce pomladi in jih poskušali čim bolj natančno narisati,
– igrali smo se gozdne slepe miši – sošolci so nas miže odpeljali do drevesa v gozdu, mi smo ga čim bolj natančno potipali, nato pa smo isto drevo poskusili poiskati še z odprtimi očmi.
Res je bilo zabavno!
Besedilo in fotografije: Maja Novak in Barbara Štefula

Conflict Management, Emotional Inteligence and Bullying Prevention

V aprilu sta se učitelja Iztok Škof in Andreja Žavbi Kren udeležila seminarja z naslovom Conflict Management, Emotional Inteligence and Bullying Prevention oz. Obvladovanje konfliktov, čustvena inteligenca in preprečevanje ustrahovanja.

Cilj seminarja je bil predstaviti učiteljem, kako lahko slabi odnosi v razredu ustvarijo neugodno/stresno šolsko okolje.

Učitelja sta spoznala uporabnost poznavanja različnih vrst konfliktov. S prikazom praktičnih dejavnosti, ki jih je mogoče takoj uporabiti v razredu, učitelji povečajo lastno sposobnost modeliranja in spodbujajo aktivno poslušanje, empatijo in čustveno inteligenco. Spoznala sta nekaj aplikacij, ki so učitelju v pomoč pri delu: Pear Deck, Near Pod, Digital books, Ed puzzle, ClassDojo ipd.

Zavedanje čustvenih potreb je osnovna vrlina dobrega učitelja. Učitelj mora namreč zelo dobro poznati odnose v razredu, da lahko ustvarja pozitivno klimo, ki pripomore, da ima učitelj celosten vpogled v razredno skupnost. Tako lažje premaguje komunikacijske ovire in ureja odnose, ki se vsakodnevno pojavljajo v  razredu.

Ogled baletne predstave Biserni zaliv v Domu kulture Kamnik

Učenke in učenci od 1. do 5. razreda že odštevamo do prvomajskih počitnic, ko se bomo odpravili na raziskovanje bližnjih in daljnih krajev. Kot uvod v bližajoče dogodivščine in v duhu pravkar obeleženega svetovnega dneva Zemlje smo danes, 25. 4., preko čudovite baletne predstave odpotovali v Biserni zaliv, v katerem so nam (ob)morske živali pokazale, kako zelo škodljiva za okolje je lahko plastika.
Plesalke in plesalci Baletne šole Ana so nas tako pred začetkom tople sezone, ko veliko časa preživimo v naravi, prepričali, da plastiki rečemo NE.
Morda pa v čistem okolju tako tudi mi poiščemo svoj biser – in to že v prihodnjih prostih dneh, kdo ve … 🙂

Mladi poročali o onesnaževanju voda Velike planine

Mladi poročevalci za okolje je projekt Ekošole, ki mlade spodbuja k raziskovanju svojega okolja, prepoznavanju okoljskih problemov, razmišljanju o njihovih vzrokih, posledicah in rešitvah ter obveščanju okolice o okoljski problematiki.

V sklopu projekta smo v marcu razpisali šolski nagradni natečaj za učence od 7. do 9. razreda. Odzvali so se Neža Soldo, Živa Trobevšek, Brina Bara Leban in Matic Povše iz 9. b s prispevkom Onesnaževanje voda Velike planine (glej spodaj).  

Onesnaževanje voda Velike planine

V okviru izbirnega predmeta okoljska vzgoja smo devetošolci kamniške Osnovne šole Toma Brejca 10. 4. 2022 na Veliki planini in ob njenem vznožju analizirali kakovost vode v nekaterih kalih in izvirih. Predpostavili smo, da vode Velike planine onesnažujejo turisti in krave, saj so nas o tem podučili strokovnjaki, ki smo jih pred odhodom na teren povabili v šolo. Obiskali so nas geograf Borut Peršolja, stripar Ivan Mitrevski (prebrali smo njegovo ekokriminalko Volkulja Bela in čarobni gozd) in jamar Rajko Slapnik. Vsak nas je na svoj način opozoril na negativne učinke turizma in pašne živinoreje na podzemne vode Velike planine, ki so izredno pomembne za oskrbo kamniških občanov s pitno vodo.

V vzorčeni vodi smo preverjali vrednosti amonija, nitrita, nitrata in fosfata, ki so pokazatelji onesnaženosti voda s fekalijami in pralnimi sredstvi, vendar nismo dobili dovolj dokazov za potrditev naše predpostavke. Škodljivih snovi je bilo v vodi namreč le za vzorec. Takšen rezultat smo pričakovali, saj v aprilu na Veliki planini ni krav, turistov pa je malo.

Upamo, da se kakovost voda ne poslabša do septembra, ko bomo s ponovnimi analizami preverili vpliv poletne turistične in pašne sezone na kakovost voda Velike planine.

Menimo, da bi vode Velike planine lahko ohranili čiste, če bi zmanjšali število krav, ki se pasejo na planoti in če bi imele vse koče in planinski domovi malo biološko čistilno napravo za čiščenje odpadnih voda.

Neža, Živa, Brina Bara in Matic iz 9. b

Sodelujočim učencem se zahvaljujemo za sodelovanje v natečaju. Njihov trud bomo nagradili, prispevek pa poslali na državno raven natečaja.

Iskrene čestitke!

Mentorica Sebina Duraković

REZULTATI DRŽAVNEGA TEKMOVANJA MATEMČEK

Na državnem tekmovanju Matemček, ki je potekalo v četrtek, 31. 3. 2022, je tekmovalo tudi 34 učenk in učencev naše šole.

Naši tekmovalci so s svojim znanjem zopet navdušili, saj so osvojili kar 8 zlatih in 9 srebrnih priznanj. Uspeh je res izjemen, saj je bilo v posameznem razredu podeljenih le 18 do 20 zlatih priznanj.

Zlato priznanje so osvojili:

1. IVONA LEDERER, 8. c
2. ŠPELA MIHELČIČ, 9. b
3. LEJA ŽELEZNIK, 6. b
4. LENART GOLOB, 8. c
5. JANJA PONDELEK, 7. a
6. ŽIVA VRBEC, 5. c
7. SAMO VRBEC, 7. č
8. DOMEN DOLINAR, 8. a

Srebrno priznanje so osvojili:

1. HANA PINOSA, 9. a
2. MATEVŽ KUHAR, 7. č
3. ANA GRADIŠEK, 7. c
4. LUCIJA VEHOVEC, 8. b
5. MATEJ SAJEVIC, 8. b
6. DAVID KOKALJ, 7. c
7. URBAN KLEMENC, 4. c
8. UROŠ POPOVIĆ, 2. c
9. AJDA PEKLAR ŽIBERT, 1. č

Vsem tekmovalcem čestitamo in jim želimo še naprej veliko veselja pri reševanju matematičnih problemov.

Mentorji Nataša Uršič, Mateja Pučnik Belavič, Franci Mestek, Tjaša Spruk, Nina Bevc

Naravoslovni dan za 8. in 9. r

Učenci 8. in 9. razreda boste imeli ob dnevu Zemlje v petek, 22. 4. 2022, naravoslovni dan, na katerem boste spoznavali pomembne okoljske probleme s pomočjo globalnega učenja, načine ravnanja z odpadki v Kamniku in aktualne tematike s področja trajnostnega razvoja.

Naravoslovni dan bo potekal v šoli in v okolici šole. Vsi učenci potrebujete peresnico in copate, učenci 8. razreda pa tudi primerno obutev in oblačila (napovedan je dež).

Pri naravoslovnem dnevu bo sodelovalo društvo Humanitas in Komunalno podjetje Kamnik.

Spodbujamo prijateljstvo

»Prijatelj se z menoj igra, mi pomaga, me posluša, mi pove resnico, me nasmeje, lepo z menoj ravna, mi stoji ob strani, me osrečuje, me razume, riše z menoj, ni nesramen …« Vse to so bile izjave učencev, ki so v času od 24. 1. 2022 do 18. 3. 2022 sodelovali pri ustvarjalnem projektu Spodbujamo prijateljstvo, ki ga razpisuje Društvo Sobivanje (Društvo za trajnostni razvoj).

V projektu je sodelovalo 160 učencev iz sedmih različnih oddelkov. Projekt in temo smo vključili v čas pouka in podaljšanega bivanja. Poudarek smo dali aktivnostim, ki so temeljile na medsebojnih odnosih, poznavanju samega sebe, osebni rasti, reševanju konfliktov itd. Prav tako smo se veliko posluževali socialnih iger, socialno-družabnih iger ter iger za osebnostno rast. V veliko pomoč nam je bil tudi naš slogan: »Eno lepo dejanje na dan, odžene slabo voljo stran!« Ob koncu projekta je vsak sodelujoči oddelek ustvaril likovni izdelek z razmišljanji in ugotovitvami učencev, kaj pomeni prijateljstvo in kdo je dober prijatelj.

Nastali so čudoviti izdelki, ki si jih lahko ogledate spodaj.

Izdelka 5. b, pod mentorstvom Patricije Urankar, in 1. c (OPB), pod mentorstvom Tare Svetina, sta prišla v ožji izbor in bosta razstavljena v Ljubljani.

Tara Svetina in Patricija Urankar

Naši učenci tretji na občinskem prvenstvu v odbojki

Matija Slapničar, Tilen Groznik, Brin Trček, Luka Lanišek, Alen Zilkič, Samo Vrbec, Tristan Travnik, in Jakob Kurinčič so na občinskem prvenstvu v mali odbojki osvojili drugo mesto. Samo Vrbec je bil izbran med najboljše igralce prvenstva.

Omenjeni učenci 6. in 7. razreda so v sredo, 13. aprila, v Šmartnem v Tuhinju nastopili na občinskem prvenstvu v mali odbojki in se na štirih srečanjih s svojimi vrstniki veselili treh zmag, kar je bilo dovolj za končno drugo mesto in nov pokal v šolskih vitrinah.

Začelo se je s prepričljivo zmago proti OŠ Marije Vere z 2:0 v nizih, nadaljevalo pa z dvema dramatičnima slavjema z 2:1. Tako proti OŠ Stranje kot proti OŠ Šmartno so naši učenci že zaostajali z 0:1 v nizih, a se nato vrnili med žive v samem zaključku niza. Proti OŠ Stranje so bili že na pragu poraza, a čudežno rešili nasprotnikovo zaključno žogo ter po izenačenju slavili pomembno zmago v boju za medalje. Tudi proti OŠ Šmartno so po v odločilnem tretjem nizu že zaostajali za šest točk, a se nato veselili zmage po nizu sedmih zaporednih točk.

Edini poraz so nato osmerici naših učencev prizadejali ‘sosedje’ iz OŠ Frana Albrehta, ki so bili – to moramo pošteno priznati – tokrat zasluženo boljši z 2:0 v nizih.

Prav OŠ Frana Albrehta se je kot edina neporažena veselila prvega mesta na tekmovanju, tretja je bila OŠ Marije Vere.

Ob pokalu za skupinski uspeh pa se medaljo prejel še Samo Vrbec kot eden izmed treh najboljših igralcev tekmovanja – bil je tudi naš najučinkovitejši v napadu.

Čestitke učencem za omenjeni uspeh.

Dostopnost