Danes, 15. novembra 2019, je že osmič po vrsti potekal Dan slovenske hrane, ki je namenjen spodbujanju uživanja kakovostne hrane iz lokalnega okolja. Tudi letos smo se pridružili eni najbolj prepoznavnih aktivnosti − Tradicionalnemu slovenskemu zajtrku. Okrepčali smo se s kruhom, pečenim v krušni peči, s kmetije v okolici Kamnika. Namazali smo ga z medom, ki ga je pridelal čebelar Marjan Koderman. Posladkali smo se z bio jabolki s kmetije v okolici Domžal, odžejali pa z mlekom s kmetije Jamšek.

Po okusnem zajtrku smo se učenci skoraj vseh razredov udeležili raznovrstnih delavnic o zdravi prehrani in zdravem življenjskem slogu.

1. TRIADA (s klikom si lahko ogledate utrinke)

Učenci 1.a-oddelka so se pogovarjali kako nastane maslo, o slovenskih kranjskih čebelah in ostalih dobrotah z okolice Kamnika. Učenci so bili veseli, da so imeli posebne pogrinjke. Povedali so, da se jim je zajtrk zdel okusen, le mleko jim ni bilo najbolj všeč.

1. b-oddelek se je pogovarjal o sladkih pijačah in sladkorju v hrani. Učenci so bili presenečeni nad količino sladkorja, ki je “skrit” v pijačah. Pri zajtrku so uživali in všeč jim je bila tema pogovora.

V 1. c-oddelku so si pred zajtrkom pripravili pravi slavnostni pogrinjek. Prižgali so namreč tudi dišeče svečke in lično zložili prtičke. Zajtrk je bil otrokom všeč in sledil je pogovor o pridelavi hrane.

2. a-oddelek je preučil delo čebelic in pridelavo medu. Izvedeli so, kdaj in kako čebele nabirajo cvetni prah in nektar, kam ga nesejo in da je med šele končni izdelek pridnih čebelic.

Učenci 2. b-oddelka so svoje spretnosti pokazali pri izdelovanju panjskih končnice in risanju čebelic. Tudi njim je bil zajtrk všeč.

2. c-oddelek se je za začetek pogovarjal o hrani in naredil kratek zapis v zvezek. Kasneje so gledali poučne posnetke o čebelah, izdelovali pogrinjke in reševali sudoku na temo današnjega dne. Čebelice se jim zdijo prisrčne, ampak se jih malo bojijo, ker pikajo.

Učenci 3. razreda danes sicer niso imeli naravoslovnega dne, a so pri tradicionalnem slovenskem zajtrku vseeno rekli nekaj besed o pomenu lokalne hrane.

2. TRIADA (s klikom si lahko ogledate utrinke)

Petošolci so izdelovali panjske končnice. V  5. a  sta nama učenki povedali: »Všeč nama je, ker pouk poteka v drugačni obliki, saj radi ustvarjava. Izdelava panjskih končnic pa se nama je zdela zahtevna, a dokaj zanimiva. Učiteljica Tadeja pa je še dodala: »Meni se zdi fino, saj otroci ohranjajo dolgoletno tradicijo.« V 5. č pa sta nama učenca povedala: »Ko smo prišli v šolo, smo najprej pojedli zajtrk, potem smo pogledali filmček o čebelah, poslušali pesem Čebelar, nato pa se lotili izdelave panjskih končnic.« Kasneje pa je učiteljica še dodala: »Zdi se mi zelo dobro, ker učenci spoznavajo svojo dediščino, kulturo ter tradicijo.«

Šestošolci so sodelovali v štirih različnih delavnicah. Na prvi delavnici so izdelovali kolebnice, ki jih bodo odnesli domov. Z rednim preskakovanjem bodo skrbeli za svoje zdravje. Na drugi delavnici, ki je bila kuharska, je kar dišalo po domači kuhinji. Učenci so pripravili domačo jabolčno pito ter palačinke z jabolčno čežano. Jabolka so bila eko, kar pomeni, da so zdrava in neškropljena. Po končani delavnici pa so se posladkali še s pečenimi dobrotami. Na tretji delavnici so rešili anketo o slovenskem tradicionalnem zajtrku in se naučili uporabljati program Excel. Naučili so se vnesti podatke v preglednice in ustvariti ustrezne diagrame. Začetki in spoznavanje novega programa so se jim zdeli težki, a uporabe so se privadili in jim je bilo lažje. Na četrti delavnici so izdelali svojo prehranjevalno piramido. Izrezovanje slik iz revij se jim je zdelo dolgotrajno, a vseeno jim je uspelo izdelati zelo lične prehranjevalne piramide. Na novo so spoznali tri vrste piramid: gibalno, prehranjevalno in piramido s pijačami.

3. TRIADA (s klikom si lahko ogledate utrinke)

V 7.a-oddelku so se pogovarjali o zdravi prehrani in reševali kviz v skupinah. Da pa je bil pouk zanimivejši, so govorili angleško. Udeležili so se tudi delavnice Zdravo in varno pohodništvo, pri kateri so spoznali več različnih vozlov, ki jim lahko koristijo pri hoji v visokogorje.

V 7. b-oddelku so s pomočjo opisa določenega sadeža izvedeli več o sadju in zelenjavi po svetu. Udeležili so se tudi glasbene delavnice in z določenimi glasbenimi vzorci spremljali več različnih skladb. Ob koncu dneva so izdelali čebelnjak in narisali čebele.

Učenci 8.a-oddelka so si na delavnici Prehrana in zdravje ogledali videoposnetke o boleznih anoreksija in bulimija. Ugotovili so, da lahko zboliš za to boleznijo, če želiš imeti preveč vitko postavo. Takrat želiš pretirano obvladovati nadzor nad telesom in prehranjevanjem.

V 8. b-oddelku so reševali kviz o zdravem življenjskem slogu in se pogovarjali o slabih in dobrih navadah. Udeležili so se tudi štafet, ki so jih povezovali predmeti, in reševali učni list.

Učenci 8. c-oddelka so izdelovali prebavni trak in se pogovarjali o hrani.

Devetošolci so si pogledali film, ki jim je predstavil, da naše telo ni primerno za uživanje preveč mastne hrane. V filmu je namreč nastopal gospod, ki je cel mesec jedel samo hrano iz Mc Donald’sa. Posledično se mu je zdravje kritično poslabšalo. Na naslednji delavnici so preverili svojo kondicijo z BIK testom. Povedali so jim, da rezultati niso najboljši, a v tolažbo sta jim učitelja dovolila, da so igrali odbojko.

Novinarsko ekipo so sestavljali: Nik Poravne, Jakob Žibret, Domen Dolinar, Katarina Porovne, Hana Pinosa, Neža Soldo, Živa Trobevšek, Maša Poličnik in Shreeya Griprasad.

(Skupno 82 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost