Učenci 6. c-oddelka so v okviru projekta Teden pisanja z roko, ki bo uradno potekal med 20. in 24. januarjem, pri uri slovenščine že v začetku decembra pisali nepoznanim vrstnikom na Hrvaško v Dardo.

Pred tem sem jim predstavila šolo, s katero smo pred leti vzpostavili povezavo med sodelovanjem v Erasmus+ projektu, in jih vprašala, ali so si z vrstniki iz Hrvaške pripravljeni izmenjati pisma z novoletnimi voščili. Moj predlog je bil soglasno sprejet, sledilo je le še krajše načrtovanje. Pogovorili smo se, katere jezike učenci govorijo (prvi in drugi jezik) in katerega se učijo kot tujega jezika. Nekateri so se lahko pohvalili tudi z bogatim besednim zakladom v hrvaškem jeziku. Tako smo sklenili, da vsi ročno napišejo predstavitveno pismo v angleškem jeziku in ga nato prevedejo v slovenski jezik in ostale jezike, ki jih govorijo oz. se jih učijo. Besedilu o sebi so dopisali še tople božično-novoletne želje in dodali simpatične praznične ilustracije. Nedvomno so se pri pisanju vsi potrudili, saj so imeli v mislih neznanega mladega bralca, ki mu bo branje čitljivo in skrbno napisanega pisma v veselje. Ko so bila pisma poslana, pa niso več razmišljali le o tem, kdo do naslovnik njihovega pisma, temveč, kdaj in čigavo pismo bo razveselilo posameznega učenca iz 6. c.

Praznična pisma so učence »ujela« tik pred odhodom na počitnice. Pričakovanje in veselje sta bila nepopisna. Izmed vseh pisem je vsak učenec izvlekel svojega. Sledilo je glasno branje, opazovanje pisave hrvaških učencev, iskanje razlik in podobnosti v slovenskem in hrvaškem jeziku. Ko sem učence vprašala, kaj so prednosti ročno napisanega pisma, ki ga držijo v rokah, so s ponosom povedali, da so ročno napisana pisma bolj osebna, kažejo več spoštovanja in naklonjenosti, lahko povedo, ali se je piscu mudilo ali pa si je vzel čas in se potrudil.

Nemalo učencev je izrazilo pripravljenost in željo, da bodo na pismo odgovorili. Kdo ve, se morda časi tradicionalnega dopisovanja vračajo?

Več utrinkov si lahko pogledate s klikom na spodnjo sliko.

Živa Blatnik

(Skupno 188 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost