Danes, v petek, 17. novembra 2017, smo  v okviru državnega projekta Zdrav slovenski zajtrk pouk pričeli z zdravim zajtrkom, ki so ga sestavljale sestavine izključno slovenskega – in nekatere tudi lokalnega – izvora (črni kruh, maslo, med, jabolko in mleko). Na delavnicah, ki smo jih imeli učenci po zajtrku, smo se pogovarjali o zdravi prehrani, pomenu zajtrka, pomembnosti uživanja lokalno pridelane sezonske hrane, izdelovali pa smo tudi različne izdelke, povezane z zdravo prehrano in zdravim načinom življenja.

FOTOGRAFIJE:

Učenci novinarske delavnice smo vtise učencev o današnjih delavnicah strnili v spodnjih vrsticah:

 

  1. a- oddelek:

»V našem oddelku danes izdelujemo čebelnjak, trenutno ovijamo škatle v rjav papir. Naučila sva se nekaj novega in nič ne bi spremenila. Običajno za zajtrk jeva nekaj na kruhu, kdaj pa tudi tradicionalni slovenski zajtrk.« (Iza Sofia Kosec, Mai Štimac)

 

  1. c-oddelek:

»Danes na delavnici ustvarjamo čebelnjak. Do zdaj sva naredili panj. Zelo sva se zabavali in nič ne bi spremenili. Običajno za zajtrk jeva kruh in namaz, včasih pa tudi tradicionalni slovenski zajtrk. Najbolj sta nama bila všeč ustvarjanje in zajtrk.« (Aja Sušnik, Judita Poličnik)

 

  1. c-oddelek:

»Danes rišemo čebelji panj, zdaj pa delamo satje. Zelo sva se zabavala in nič ne bi spremenila. Običajno za zajtrk jeva jogurt, velikokrat pa tudi tradicionalni slovenski zajtrk. Najbolj nama je bilo všeč izdelovanje.« (Julija Gjerek, Mark Grudnik)

 

  1. č-oddelek:

»Rišemo satje in čebele. Naučili sva se, da ne smemo pobijati čebel. Dan nama je bil všeč in nič ne bi spremenili. Običajno za zajtrk jeva marmelado, kruh in maslo, velikokrat pa tudi tradicionalni slovenski zajtrk. Najbolj sva si zapomnili, da čebele rade nabirajo med.« (Jona Golob, Greta Dermastia)

 

  1. c-oddelek:

»Pri nas ustvarjamo čebelnjak. Naučili sva se veliko novih stvari in nič ne bi spremenili. Običajno za zajtrk jeva kosmiče, kdaj pa tudi tradicionalni slovenski zajtrk. Najbolj sva si zapomnili, da smo delali čebelnjak.« (Žana Šon, Tjaša Krapež)

 

  1. č-oddelek:

»Delamo čebelnjak in čebele, trenutno pa strižemo in lepimo. Naučila sva se, da ima matica poseben panj. Zelo sva se zabavala. Običajno za zajtrk jeva tradicionalni slovenski zajtrk. Najbolj nama je bilo všeč, ko smo jedli.« (Tristan Travnik, Milica Milev Pavlovič)

 

Novinarki Lea Burja in Maša Svetec (6. a), fotograf Jakob Žibert (6. b)

 

  1. b-oddelek:

»Všeč sta nama bila sveže bilo maslo in mleko. Všeč so nama bile tudi slike čebel in čebelarjev pri delu, ki smo jih lepili na liste.« (Nayaci in Eva)

 

  1. a-oddelek:

»Všeč nama je bilo, da je bil zajtrk lokalen. Risali smo čebele ter vse, kar je povezano z njimi. Naučili smo se pomembnosti uživanja sveže in lokalne hrane.« (Lara in Nejc)

 

  1. b-oddelek:

»Med zajtrkom sva uživali ob sveže obranih jabolkih. Risali smo leteče  čebele in njihove panje. Za vedno si bova zapomnili, kako se čebelice skrivajo in objemajo v svojih panjih za toploto. Uživali sva ob tem dnevu in upava, da ga bomo imeli še kdaj.« (Kim in Lea)

 

  1. a-oddelek:

»Kar navdušena sva bila nad zajtrkom, še posebej nad medom, maslom, mlekom in jabolkom. Izdelovali smo čebelice iz kolaž papirja in toaletnih rolic. Naučili smo se, kako sta prevoz jabolk in drugih izdelkov slaba za to hrano.« (Zoja in Vito)

  1. b-oddelek:

»Danes sva uživala ob zajtrku. Najbolj so nama bili všeč sveže predelano maslo, mleko ter med. Danes smo raziskovali svet čebel s tem, da smo delali čebelnjake in se naučili pesmico Čebelica ter si na koncu  ogledali Ribiča Pepeta. Zelo smo se zabavali.« (Neli in Matias)

 

Novinarji Manca Andrić, Hana Jenčič Turk (7. b) in Aleksander Petaci Čeh (9. a) ter fotograf Jakob Žibert (6. b)

 

  1. razred:

Na delavnicah so se v 4. a-oddelku pogovarjali in zapisali zanimivosti o maslu. Naučili so se, da nas maslo ščiti pred rakom in drugimi boleznimi ter da vsebuje veliko maščobe. V 4. b-oddelku so obravnavali različne naloge na temo slovenski zajtrk, v 4. c-oddelku pa so izvedeli vse o mlečnih izdelkih.

»Meni so delavnice všeč, ker sem veliko izvedela o maslu in smo se med seboj povezali.« (Sara Stopar)

»Najbolj nam je bil všeč zajtrk, ker so bile vse sestavine domače.« (Leon Pregl, Ažbe Golub, Lenart Golob)

 

  1. razred:

Izdelovali so panjske končnice. Tega so se lotili tako, da so dobili deščice, zmešali akrilne barve in nato začeli poslikavati. Na koncu so se lotili še kviza. Med izdelovanjem so glasno prepevali pesmi o čebelicah.

»Pri zajtrku mi je bilo najbolj všeč mleko.« (Bastjan Habun)

»Vsako leto moramo jesti tradicionalni slovenski zajtrk, drugače nismo Slovenci.« (Drejc Strniša)

 

  1. razred:

Izdelovali so kolebnice, reševali anketo o zdravi prehrani in izdelovali prehrambeno  piramido. Pri kolebnicah so najprej izdelovali ročaje, nato pa so jih okraševali po lastni želji. Veliko so se naučili in nekaj zdravega pojedli.

»Delavnice so mi všeč.« (Gaber Gjergjek)

 

Večina učencev 4., 5. in 6. razreda meni, da od zajtrka dobimo veliko energije za opravljanje dela. Veliko jih zjutraj zaužije zajtrk, na primer kruh z maslom in marmelado, med in maslo, kosmiče, sadje, sadne napitke itd.

 

Novinarki Jera Kodrič in Melisa Čauševič (9. a) in fotograf Nejc Grünfeld (9. a)

  1. razred:

Delo je potekalo v petih delavnicah. Na delavnici literarnega ustvarjanja so v parih izdelovali plakate na temo zdrave prehrane in vsebnosti sladkorja v živilih ter jih kasneje predstavili ostalim, za zaključek pa je poskrbel zabaven kviz. “Nisem vedela, da je sladkor lahko tako zelo škodljiv ter da je v večini rjav sladkor pravzaprav navaden bel sladkor z dodanim barvilom,” je z nami svoje na novo pridobljeno znanje delila Meta.

Pri delavnici zdravo in varno pohodništvo so si na začetku ogledali predstavitev o alpinizmu, ogledali so si opremo in seznanili s plazovi, nato pa nadaljevali s praktičnim delom – vozli. Naučili so se narediti polbičevski, bičevski in ambulantski vozel. Učencem je bil najbolj všeč praktični del; menijo, da je bila delavnica zelo uporabna.

Tretja delavnica je bila likovno obarvana. Izdelovali so družabno igro – spomin, katere tematika so bili motivi Slovenije. Igro bodo podarili otrokom podaljšanega bivanja. Žigi je bilo posebej pri srcu brušenje lesenih ploščic, Nini pa risanje s posebnimi barvami.

Pesem Čebelar Lojzeta Slaka so prepevali pri glasbeni delavnici, seveda po ogrevanju, prav tako pa so z glasbili zaigrali ljudsko pesem Na planincah je lepo. Slednje jim je bilo najbolj všeč.

Lepo je dišalo pri kuharski delavnici, kjer so v skladu s tematiko kulturnega dne spekli jabolčno pito iz krhkega testa, varčno so porabili ostanke masla od zajtrka, naredili pa so tudi medenjake v obliki src in krogov. Nastja je najbolj uživala ob pokušanju končnega izdelka.

 

  1. razred:

Prehrana in zdravje je bil naslov prve delavnice, kjer so izmenjali svoja mnenja o zdravju, pasteh pri hrani in raznih kroničnih boleznih, nato pa s skupnimi močmi iz časopisov izrezali živila in ustvarili prehransko piramido. Delali so pod budnim očesom učiteljice, ki jih je sproti seznanjala z novimi in zanimivimi informacijami. Zatem so pogledali filmček o dveh vrstah motenj prehranjevanja – bulimiji in anoreksiji, zakaj pride do tega, kako se ju ozdravimo itd. Učenci so izvedeli veliko novega, Ana pa poudarja, da bi se o tem morali večkrat pogovarjati tudi pri pouku, saj gre za resni bolezni. “Delavnice so zelo zanimive, pomembne za naše zdravje ter krepitev skupinskega duha,” je na kratko povzela Maša.

Delavnico so kasneje izvedli tudi v tujem jeziku – angleščini. Ogledali so si kratek film, pogovarjali so se o njihovih navadah ter navadah Angležev v povezavi z zdravjem, o angleškem zdravstvenem sistemu, družno izpolnili učni list, beseda pa je tekla tudi o zdravem načinu življenja. Naučili so se nekaj novih besed in s tem obogatili svoj angleški besedni zaklad.

 

  1. razred:

Učenci 9. razreda so imeli dve delavnici. Hitra prehrana je bil naslov ene, pri kateri so si ogledali poučen film o gospodu, ki je 30 dni zapored jedel le iz McDonaldsa. Po ogledu so bili devetošolci presenečeni oz. zgroženi nad tako močnim škodovanjem nezdrave hrane.

Druga delavnica je imela močan poudarek na kondiciji. Ko so se učenci preoblekli in intenzivno ogreli, jih je čakal pravšnji športni izziv. Merili so svoj srčni utrip pri fizični obremenitvi in tako ugotavljali svojo zmogljivost.

 

Novinarki Ema Rihter in Lucija Baša (9. b), fotograf Nik Poravne (6. b)

 

(Skupno 157 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost