Onesnaževanje okolja in kako zmanjšati količino odpadkov v domu

Foto: Domen Dolinar

Ob Evropskem tednu zmanjševanja odpadkov smo v 5. C poslušali zelo zanimivo predstavitev naše sošolke Ise z naslovom Onesnaževanje okolja in kako zmanjšati količino odpadkov v domu. Predstavila nam je zanimive podatke o količini in vrstah odpadkov ter o našem vplivu na okolje. Pokazala nam je tudi izdelke, ki lahko nadomestijo izdelke za enkratno uporabo in so razgradljivi ter okolju prijazni.

Med njimi so bili:

  • razgradljiv peki papir
  • barvice in svinčniki iz časopisnega papirja
  • razgradljive rokavice za večkratno uporabo
  • slamice in močvirske trstike
  • bambusova zobna ščetka in škatlica
  • »folija« za živila iz blaga in voska
  • lesene palčke za ušesa
  • kovinske slamice za večkratno uporabo
  • vrečke za malico in sendviče
  • lesen šilček

Predlagamo vam, da preizkusite spodnje ideje:

  • Namesto vrečk uporabljamo vrečke iz blaga.
  • Stvari lahko uporabimo večkrat in na različne načine.
  • Namesto avta uporabimo vlak, kolo, avtobus ali pa gremo kar peš.
  • Hrano pridelamo doma in kupujemo lokalno.

Tudi majhne stvari štejejo!

Luka, Nik, Jaša in Isa, 5. C

REZULTATI DRŽAVNEGA TEKMOVANJA MATEMČEK

Na državnem tekmovanju iz prostorske predstavljivosti za priznanje Matemček, ki je potekalo v soboto, 23. 11. 2019, je tekmovalo tudi 62 učenk in učencev naše šole, 35 z razredne in 27 s predmetne stopnje.

Tekmovalci naše šole so pri reševanju nalog pokazali izjemno znanje in prejeli kar 23 zlatih in 24 srebrnih priznanj. Uspeh je toliko večji, če vemo, da so bila zlata priznanja podeljena v skladu s Pravilnikom o sofinanciranju šolskih tekmovanj, kar pomeni, da v posameznem razredu podelijo le 14 do 23 zlatih priznanj v celi Sloveniji. Tako je bilo za zlato priznanje potrebno doseči 100% ali skoraj 100%, za srebrno priznanje pa 2/3 možnih točk.

ZLATO PRIZNANJE so osvojili: (več …)

Ustvarjanje iz škatlic

Ustvarjanje iz odpadnega materiala je priljubljena prostočasna dejavnost učencev v oddelkih podaljšanega bivanja, saj na ta način izražajo svojo domišljijo, ustvarjalnost in odnos do okolja.

Kartonske škatlice od čajev, plastična škatlica od vatiranih palčk, hrbtna stran nalepk za album Mali šef, škarje in lepilo so pripomočki, s katerimi so dekleta iz OPB 3. c izdelala družabno igro Mali šef – spomin. Igri se radi priključijo tudi fantje.

V OPB 4. a pa so prazne kartonske škatlice okrasili s papirjem, ki je ostal pri ustvarjanju voščilnic. Zložili so jih v obliko hiške in izdelali adventni koledar. Decembra jih bo v škatlicah vsak dan pričakala nova zanimiva aktivnost, igra ali majhno presenečenje. Se že veselijo!

Sistematski pregled za 6.a

V petek, 29. 11. 2019, ima 6. a splošni in zobni zdravstveni pregled. Zberemo se ob 7.40 v šolski avli, kjer reditelji razdelijo malico.

Učenci imejte s seboj:
  • zdravstveno kartico,
  • zobno ščetko,
  • učenke, ki se bodo cepile podpisano izjavo.

PROSTOVOLJCI – MODRI NOSKI V CIRIUSU

V sredo, 13. 11. 2019, smo z Modrimi noski prvič obiskali Cirius. Prvih petnajst minut smo pisali svoja pričakovanja in risali strahove ter želje. Nato smo v manjših skupinah obiskali otroke in jim razdelili srčke z dobrimi mislimi, ki smo jih izdelali sami. Drug drugemu smo se predstavili. Po koncu smo se sprehodili nazaj do šole.
Druženje z učenci Ciriusa je bilo zabavno in že komaj čakamo naslednji obisk. Trudili se bomo, da jim bomo v naslednjih mesecih polepšali vsako sredo.
Zala Car, 7.a

ŠPORTNI DAN, 6.–8. RAZRED

V torek, 26. 11. 2019, bo športni dan za učence od 6. do 8. razreda. Tema športnega dne je plavanje in vodne aktivnosti – Atlantis.
Učenci se ob 8. 20 zberete pred šolo, kjer boste dobili šolsko malico. Nato boste v spremstvu učiteljev odšli do športne dvorane, kjer vas bodo čakali avtobusi, ki vas bodo odpeljali v Ljubljano. V Atlantisu bo najprej za vse učence preizkus znanja plavanja, nato pa boste pod vodstvom animatorjev spoznavali različne aktivnosti in atrakcije vodnega parka. Učenci ste dolžni upoštevati navodila in opozorila animatorjev. V Kamnik se bomo vrnili okrog 12.40. Kosilo v šoli bo.
Ne pozabite vzeti kopalk in brisače. S seboj imejte tudi dovolj osvežilne brezalkoholne in negazirane pijače.
Želim vam lepo športno dopoldne.
Vodja ŠD Franci Griljc

Računalniški krožek za 2. razred

Drugošolci so na računalniškem krožku spoznali osnovne zunanje dele računalnika in se naučili, kako ga prižgati oz. izklopiti. Z različnimi interaktivnimi nalogami vadijo uporabo tipkovnice in miške, pri tem pa razvijajo natančnost, spretnost, vztrajnost, miselnost in ustvarjalnost.

Spoznali so tudi nekaj osnovnih funkcij programa Word in Slikar, ki ponujata še veliko možnosti za raziskovanje in delo.

OSNOVNA ŠOLA TOMA BREJCA JE TUDI GOZDNA ŠOLA

Naša šola je zdaj tudi GOZDNA ŠOLA. Veseli smo, da smo se letos pridružili Mreži gozdnih vrtcev in šol Slovenije. Program temelji na gozdni pedagogiki in prispeva k izobraževanju za trajnostni razvoj, pri tem vključuje kritična vprašanja, kot so biotska raznovrstnost, gospodarjenje z obnovljivimi naravnimi viri, podnebne spremembe in trajnostna poraba. Raziskovalni in akcijski pristopi učenja v slovenskih gozdovih omogočajo krepitev temeljnih veščin, kot so kritično in sistemsko razmišljanje, sodelovalno odločanje in prevzemanje odgovornosti za sedanje in prihodnje generacije.

Z gozdno pedagogiko smo se na naši šoli začeli ukvarjati v okviru interesne dejavnosti Čarobni gozd, ki jo letos izvajamo drugo leto. Pri izvajanju sodelujeva učiteljica razrednega pouka in socialna pedagoginja, da lahko učencem nudiva raznovrstne teme in dejavnosti (športne, likovne, naravoslovne aktivnosti, krepimo pa tudi socialne veščine).

Idejna zasnova je nastala na podlagi projekta Ekošola (Znanje o gozdovih). Osredotočamo se na spoznavanje gozda in na to, da učenci v gozdu uživajo. Vsak ponedeljek se z veseljem odpravijo v gozd, ga raziskujejo in opazujejo. Učenci uživajo, z igro in raziskovanjem se naučijo veliko novega. Tak način poučevanja je seveda izziv, a ko so učenci zadovoljni, je ves trud poplačan. Glavna prednost takšnega načina poučevanja je, da so učenci bolj sproščeni. Ponudimo jim učno okolje, v katerem se lahko prosto gibajo, lažje pa lahko zadovoljimo tudi njihovo radovednost.

Že lani so se manjše skupine v podaljšanem bivanju občasno odpravljale v gozd. V prihodnje bomo še bolj spodbujali tak način preživljanja sprostitvenih dejavnosti, saj učenci potrebujejo gibanje in igro, še bolje pa je, če to lahko počnejo v stiku z naravo in se ob tem kaj novega naučijo ter pridobijo nove izkušnje. Prvošolce bomo spodbujali, da svoje učilnice čim večkrat zamenjajo za naravno okolje, v višjih razredih pa upamo, da nam bo obisk gozda uspel vsaj enkrat mesečno. Z malo spodbude bomo na sprehod v gozd odpeljali še kakšno skupino, mi pa bomo v sklopu interesne dejavnosti gozd še naprej obiskovali vsak ponedeljek.

Dostopnost