ZDRAVA ŠOLA NA OSNOVNI ŠOLI TOMA BREJCA

Naša šola je bila 11. 4. 2016 sprejeta v Slovensko mrežo zdravih šol. Le-ta se odziva na probleme v zvezi z zdravjem otrok in mladostnikov. Usmerja se k razvojnim programom za promocijo zdravja na telesnem, duševnem, socialnem in okoljskem področju za učence, učitelje in starše.
Namen projekta je, da šola vključi promocijo zdravja v vse vidike vsakdanjega življenja, tako v učni načrt kot skriti učni načrt. Zdrava šola deluje celostno in poskuša vplivati na zdrav način življenja učencev in učiteljev, na kakovostno komunikacijo med zaposlenimi, učenci, starši, sodelovanje z lokalno zdravstveno službo, lokalno skupnostjo in širšim družbenim okoljem.
Pomembno je vse, kar lahko izboljšuje življenje na šoli.

Cilji Slovenske mreže zdravih šol so:
1. Aktivno bomo podpirali pozitivno samopodobo vseh učencev s tem, da bomo pokazali, da lahko prav vsak prispeva h kakovosti življenja v šoli.
2. Skrbeli bomo za vsestranski razvoj dobrih medosebojnih odnosov med učitelji in učenci, učitelji med seboj ter med učenci.
3. Potrudili se bomo, da bodo socialni cilji šole postali jasni učiteljem, učencem in staršem.
4. Vse učence bomo spodbujali k različnim dejavnostim, tako da bomo oblikovali raznovrstne pobude.
5. Izkoristili bomo vsako možnost za izboljšanje šolskega okolja.
6. Skrbeli bomo za razvoj dobrih povezav med šolo, domom in skupnostjo.
7. Skrbeli bomo za razvoj povezav med osnovno in srednjo šolo.
8. Aktivno bomo podprli zdravje in blaginjo svojih učiteljev.
9. Upoštevali bomo dejstvo, da so učitelji in šolsko osebje zgled za zdravo obnašanje.
10. Upoštevali bomo komplementarno vlogo, ki jo ima šolska prehrana pri učnem načrtu.
11. Sodelovali bomo s specializiranimi službami v skupnosti, ki nam lahko svetujejo in pomagajo na področju zdravja otrok in mladostnikov.
12. Vzpostavili bomo poglobljen odnos s šolsko zdravstveno in zobozdravstveno službo, da jih bo dejavno podprla pri vključevanju vsebin zdravja v učni načrt.

O aktivnostih, ki bodo potekale v okviru Zdrave šole v šolskem letu 2016/17, vas bomo obvestili v začetku novega šolskega leta.

Vodja projekta: Anja Kotnik Lebar

Ekoface nagradile Nejo Drnovšek

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ekoface so v ekokotičku še zadnjič v tem šolskem letu zastavile vprašanje za učence. Tokrat so želele, da bi učenci (in vsi na šoli) razmišljali o pomenu lokalno pridelane hrane.

Vprašanje se je glasilo: Koliko kilometrov ima za seboj španski paradižnik, ki ga najdemo na policah naših trgovin?

Pravilen odgovor je: Za seboj imam dolgih dva tisoč kilometrov. Manjka mi svežine, zapustili so me vitamini in minerali. (slika žalostnega paradižnika)

Vsi sodelujoči učenci so pravilno odgovorili na zastavljeno vprašanje. Ekofaca Izak Pinosa (6. a) je izžrebal Nejo Drnovšek (4. c), ki je bila nagrajena z revijo Duhec, pisalnim blokom, pisalom in ravnilom.

Čestitke!

Sebina Duraković

Ustvarjalne in sladke priprave na počitnice

20160615_133829

Več slik si lahko pogledate s klikom na zgornjo sliko.

Ko pogledamo v nebo, žal še nič ne kaže, da je poletje pred vrati. Zato smo se v 2. b razredu odločili, da si v času podaljšanega bivanja poletje pričaramo kar v razredu.

Najprej smo izdelali ribe iz odrabljenih CD-jev in z njimi poletno okrasili razred. V naslednjem tednu pa smo se lotili sladkih pregreh.

Najprej smo zmleli piškote, dodali maslo, sladkor, mleko in čokolado. Sledilo je oblikovanje kroglic, ki smo jih zatem povaljali v kokosu ali kakavu. Medtem ko so se strjevale v hladilniku, smo mi pridno pospravili razred. Komaj smo čakali na degustacijo. Mmmmm, kako so bile dobre! Čeprav so nam bile kokosove bolj všeč od kakavovih. Recept smo si zapisali in z veseljem jih bomo med počitnicami pripravili tudi za svoje domače.

2.b

Valeta 2016

naslovnica

Slike iz valete lahko pogledate s klikom na zgornjo sliko.

BOTANIČNI VRT V LJUBLJANI

2016-06-02 09.45.08

Več slik si lahko pogledate s klikom na zgornjo sliko.

Petošolci smo 2. 6. 2016 obiskali Botanični vrt v Ljubljani. Do Ljubljane smo se odpeljali z avtobusom. Tam smo se razdelili v dve skupini, najprej smo si ogledali zunanji del vrta. Všeč nam je bilo, da smo spoznali veliko novih rastlin. Navdušeni smo bili nad lipo, ki je stara 210 let. Igrali smo se igro prehranska veriga. Dobili smo listke  z napisi, mi pa smo se morali pravilno postaviti v verigo. Na koncu smo po vrtu lahko raziskovali sami in ob temi izpolnjevali učne liste, to naj je bilo najbolj všeč. Po malici smo se odpravili v tropski vrt. Tukaj smo videli rastline, ki rastejo samo v tropskih gozdovih. V tropskem vrtu je zelo toplo in vlažno. Imajo ogromno različnih vrst rastlin, za nekatere sploh nismo vedeli kako izgledajo. Izvedeli smo, da ananas raste iz tal. Povohali smo lahko plod vanilije in videli, da je to ovijalka.  Videli smo drevo avokada, kave, kakavovec, bananovec, papajo, papirus in še veliko drugih.

Vrnili smo se v našo šolo, kjer smo ta dan gostili Hišo eksperimentov. Za konec smo uživali ob eksperimentiranju na različnih eksperimentih. Bil je res lep dan.

5.a

Dostopnost